luni, mai 15, 2017

IMPRESII flux 1 - Spania

Grup Baia Mare
Întrebările adresate:
1. Cu ce experiențe cheie ați rămas din această mobilitate?
2. Care au fost cele mai importante experiențe din mobilitate? Bune sau negative?
3. Ce le recomandați viitorilor participanți la astfel de proiecte?
           Respondenţi: elevi de la Colegiul Economic "Nicolae Titulescu" Baia Mare, domeniul Turism, specializarea Tehnician în turism:
Vava Cristi, clasa a 10-a F
 1. În urma acestei mobilități am rămas cu  experiențe de neuitat, am avut ocazia să cunosc persoane incredibile cu care am putut să vorbesc liber și să glumesc.
2. Experiențele din această mobilitate au fost plăcute deoarece am vizitat multe locuri frumoase cu oameni frumoși. Am învățat cum este să ai responsabilități adevărate și că oricât de grea ar fi munca trebuie să fii mereu cu zâmbetul pe buze indiferent de situație. M-aș întoarce oricând cu plăcere.
3. Viitorilor participanți le recomand să fie mereu pozitivi și să privească „partea plină a paharului” pentru că doar o singură dată au ocazia să participe la acest proiect. Le mai recomand să profite de zilele în care vor sta în Spania, să încerce să nu creeze niciun fel de probleme. Timpul trece atât de  repede încât dacă nu vor reuși să profite de acele zile minunate, la întoarcerea  acasă, vor realiza cât de frumos a fost acel stagiu și acele experiențe de neuitat  pe  care din păcate nu pot să le repete în aceeași conjunctură.
Juhasz  Eduard, clasa a 10-a F
1.Mi-am îmbogățit cunoștințele practice despre modul în care se lucrează în străinătate la hoteluri, modul în care acestea sunt gestionate.
2.Pot să spun că au fost experiențe bune, am învățat cum se lucrează într-un hotel, am avut ocazia să-mi dezvolt comunicarea în limba engleză.
3. Viitorilor participanți le recomand cu sufletul deschis să se pregătească și să participe la un  asemenea proiect pentru că, din punctul meu de vedere, este o experiență pe care orice om ar trebui să o trăiască.      
Marchiș Antonio,  clasa a 10-a F
1.În urma acestei mobilități am rămas cu amintiri frumoase și de neuitat, am cunoscut persoane superbe cu care am comunicat, am avut ocazia să-mi pun în aplicare aptitudinile lingvistice dar și aptitudinile profilului pe care îl studiez, respectiv turismul.
2.Am vizitat locuri frumoase și unice. Timp de 3 săptămâni am experimentat responsabilități-le unui adult. Chiar dacă am dat greș în unele momente, am o cale lungă înainte și din greșeli îmi pot îmbunătăți comportamentul pe viitor. De-a lungul mobilității am fost mereu cu zâmbetul pe buze fiind înconjurat de oameni minunați, atât la locul de practică cât și în timpul liber.
3.Viitorilor participanți ai acestui proiect le recomand  să fie serioși, să trateze proiectul ca atare, să își îmbunătățească aptitudinile lingvistice, să participe la acest proiect pentru că este o experiență de neuitat !
Morar Larisa,  clasa a 10-a F
1. Din această mobilitate am învățat să fiu mai responsabilă, să lucrez în echipă, am dobândit experiență profesională și am legat noi prietenii.
2. În opinia mea, cele mai importante experiențe pe care le-am dobândit în această mobilitate au fost următoarele: am avut ocazia să învăț cum trebuie să lucrezi într-o echipă, am avut posibilitatea de a comunica cu diverse persoane într-o limbă străină, am învățat să fiu mai responsabilă și am dobândit experiență profesională.
3. Deoarece este o experiență frumoasă, viitorilor participanți le recomand să fie cât mai serioși, responsabili și ascultători pentru a fi aleși într-o asemenea mobilitate. 
Făgărășan Andreea,  clasa a 10-a F
1. Să fac parte din acest proiect a fost o onoare pentru mine, a fost o experiență pe care nu o voi uita niciodată, am cunoscut oameni minunați cu care am comunicat foarte bine și m-au învățat lucruri noi, am învățat că în viață nu totul este “lapte și miere”, că trebuie să fim responsabili și să ne asumăm tot ceea ce facem.
 2. Cele mai importante experiențe din această mobilitate au fost faptul că am cunoscut persoane minunate, care lucrau din greu, dar în ciuda acestui aspect, ele erau mereu cu zâmbetul pe buze, persoane pe care îmi va fi dor să le revăd, persoane care au comunicat foarte deschis cu mine și care m-au învățat lucruri noi. O altă experiență frumoasă a fost când am ieșit cu grupul să vizităm minunățiile Granadei, acele locuri  frumoase unde ai mai vrea să revii oricând cu drag.
 3. Viitorilor participanți le recomand multă seriozitate, să le asculte și să le respecte pe doamnele profesoare  și nu numai, să se respecte între ei, să fie un grup unit, să nu se certe  și să profite la maxim de timpul petrecut acolo deoarece vor vedea că trece foarte repede  iar ei nici nu își vor da seama de acest lucru.        
Ogroniciuc Raluca,  clasa a 10-a F
1. A fost o experiență unică să iau parte la acest stagiu, am întâlnit niște oameni minunați care să mă ghideze, am comunicat și am dobândit mai multă încredere în mine, mi-am dat seama că în viață trebuie să îți asumi foarte multe, trebuie să fi responsabil.
2. Cele mai importante experiențe din această mobilitate se referă la faptul că am vizitat locuri uimitoare și am văzut obiceiuri frumoase. Am cunoscut persoane care lucrau din greu dar următoarea zi veneau cu același zâmbet pe buze, persoane care m-au învățat multe lucruri, persoane cu care am comunicat și m-au ajutat să mă „deschid”, persoane care mi-au lăsat o impresie atât de bună încât să vreau să revin.
3. Viitorilor participanți le recomand multă seriozitate și dacă își doresc ceva cu adevărat se va îndeplini. Să profite cât mai mult de această ocazie  deoarece timpul petrecut acolo va trece atât de repede încât nu vor realiza acest lucru.
Alexandra Batin,  clasa a 10-a F
1.După terminarea programului de mobilitate în Spania, care a durat trei săptămâni, am dobândit câteva experiențe care   m-au ajutat să evoluez mai mult psihic însă și fizic.
 În primul rând, consider că a fost cea mai bună metodă de perfecționare a limbii engleze, am cunoscut oameni noi și acest lucru a contribuit la evoluția mea pentru integrarea în societate. Am învățat să tolerez mai mult persoanele din jurul meu și să le accept, de asemenea apreciez mai mult fiecare lucru care mi se oferă și nu în ultimul rând am pus în practică  ceea ce am învățat la liceu referitor  la hotelărie.
2.Cele mai importante experiențe trăite în cele trei săptămâni de practică au fost în întregime pozitive: am avut ocazia să cunosc cultura, locurile din Granada și împrejurimi, mi-am perfecționat limba engleză, am pus în practică tot ceea ce am studiat și am cunoscut noi oameni care au contribuit la evoluția mea psihică.
 3.Le recomand viitorilor participanți ai acestor proiecte să profite din plin de cele trei săptămâni,să asculte indicațiile profesorilor și să trateze cu seriozitate atât practica cât și proiectul propriu-zis.    
Oana Hotea,   clasa a 10-a F
1. După această experiență frumoasă în Spania, am învățat să lucrez în echipă, să mă bazez pe colegii mei, iar eu,la rândul meu să îi ajut la nevoie. Doar într-o astfel de experiență aș fi putut învăța lucrurile acestea. Cred că aceste aspecte mă vor ajuta pe parcursul vieții.
2. Pe lângă toate activitățile practice pe care le-am parcurs, începând de la curățarea camerelor, la Documentele dintr-o Recepție, am învățat să mă descurc singură, fiind la o distanță mare de familie. Am cunoscut persoane noi, am învățat sa mă descurc și în situații mai dificile iar cu colegii mei am ajuns să ne cunoaștem mult mai bine.
3. Următorilor participanți la acest proiect le-aș recomanda să comunice între ei și cu profesorii însoțitori. Comunicarea este baza. Toate disputele se pot remedia până la final. Sunt un grup și fiecare trebuie să lase de la el, deoarece nu suntem toți la fel.
 Satmari Raul,  clasa a 10-a F
1.Din această mobilitate am rămas cu experiența de a  învăța să vorbesc spaniola, am interacționat cu diverși oameni din altă țară și am vizitat locuri noi.
 2. Cele mai importante experiențe din mobilitate sunt că am interacționat cu oameni din altă țară și că am experimentat cum e să lucrezi într-o țară străină.
 3.Eu le recomand viitorilor participanți să profite din plin de această mobilitate pentru că nu oricând ai ocazia să călătorești într-o altă țară, să vizitezi obiective turistice interesante și să faci practica într-o altă unitate decât cea din localitatea unde urmezi liceul. 

Cozma Crina,  clasa a 10-a F
1.Din această mobilitate am rămas cu niște experiențe frumoase. Sunt mai responsabilă, am câștigat experiență profesională, am avut ocazia să lucrez în echipă și sunt foarte mândră de ce am realizat acolo!
2. Am avut parte de multe experiențe bune, dar cea mai importantă este aceea că am dobândit o experiență profesională care mă va ajuta foarte mult în viitor. O altă experiență frumoasă pe  care am trăit-o în tot acel timp de 3 săptămâni a fost faptul că am legat prietenii!!
3. Viitorilor participanți le recomand să își dea toată silința pentru a obține un loc în acest proiect deoarece este o șansă unică în viață când poți trăi astfel de experiențe. Le recomand tuturor celor ce vor fi selectați să fie uniți tot timpul indiferent de situație!
Paul Satmari,  clasa a 10-a F
1.  Din această mobilitate am rămas cu experiența vorbirii unor limbi străine și cunoașterea mai multor persoane cu care am avut ocazia să comunic și să mă împrietenesc.
2.Cele mai importante experiențe bune au fost în timpul practicii. Acestea se referă cu precădere  la vorbirea și înțelegerea limbii spaniole,  pregătirea în domeniul hotelier.
3.Viitorilor participanți le-aș recomanda să profite la maxim de ceea ce li se oferă deoarece poate fi o experiență unică și foarte plăcută în același timp.
Fulop Medeea,  clasa a 10-a F
1.Din această mobilitate am rămas cu o experiență foarte plăcută. Acum știu ce înseamnă cu adevărat munca și cât de grea poate fi.  Am devenit mult mai responsabilă decât am fost.
2. Cele mai importante experiențe cheie au fost comunicarea, lucrul în echipă și sprijinul acordat. Pot spune că nu am avut parte de nicio experiență negativă deoarece totul a fost foarte frumos și am avut multe de învățat.
3. Viitorilor participanți le comunic faptul că merită să participe și să nu ia acest proiect în derâdere sau batjocură. Trebuie să fie pregătiți și conștienți că ei nu vor merge numai la distracție ci și la muncă. Eu am avut o experiență pe care aș mai  repeta-o. Le doresc mult succes! 
Gheție Raluca,  clasa a 10-a F
1.Experiențele cheie din această mobilitate ar fi practica în domeniul de lucru care implică seriozitate, punctualitate și categoric experiența primului proiect care mi-a sporit încrederea în sine.
2.Experiența mea principală a fost în domeniul hotelier unde am învățat cum se rezolvă anumite probleme legate de calitatea serviciilor hoteliere. Alte experiențe importante ar fi: abilitatea de comunicare într-o limbă străină și optimizarea abilității de a relaționa cu echipa de lucru din cadrul hotelului.
 3.Le recomand viitorilor participanți să valorifice o astfel de șansă și să se implice deoarece au  doar de câștigat.
Grigor Patrisia, clasa a 10-a F
1.În urma acestei mobilități am rămas cu amintiri frumoase și cu experiențe de neuitat alături de niște persoane speciale. Am avut ocazia să-mi testez abilitățile care se cer în domeniul hotelier practicând activități care presupun menținerea curățeniei  în spațiile de cazare, lucrul la recepție și exersarea abilităților lingvistice.
2. Am avut parte de experiențe frumoase în care am avut ocazia să-mi  cunosc mai bine colegii, am vizitat locuri frumoase, unele dintre ele fiind chiar unice în opinia mea. Am învățat cum să mă comport și să gândesc ca un adult dar am făcut și mici greșeli pe parcursul perioadei  petrecute în Spania. Această mobilitate pot spune că a contribuit la maturizarea mea.
3. Viitorilor participanți le recomand să trateze proiectul ca atare, cu mare seriozitate deoarece poate fi o  unică oportunitate. Să nu fie orgolioși în diverse situații care pot să apară, să fie pregătiți pentru muncă (să fie conștienți că se muncește la modul cel mai serios) și  să profite din plin de cele trei săptămâni de stagiu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.